Hoe kunnen
we je helpen?
Wij krijgen de meeste vragen over
Waterschap de Dommel
- Wat verandert er voor mij?
- Welke waterschapsbelastingen staan straks op mijn aanslag?
- Waarom sluit Waterschap De Dommel eigenlijk aan bij BSOB?
- Wat betekent dit voor de kosten van de waterschapsbelasting? Wordt het duurder of goedkoper?
- Betaal ik straks dubbel, aan BSOB én aan Brabant Water?
- Waarom krijg ik in 2026 misschien twee rekeningen?
- Ik betaalde via Brabant Water. Wat verandert er?
- Ik had automatische incasso bij Waterschap De Dommel. Moet ik iets doen?
- Ik heb al automatische incasso bij BSOB. Blijft dat zo?
- Ik wil geen automatische incasso meer. Hoe stop ik dat?
- Ik weet niet zeker of ik automatische incasso heb. Hoe controleer ik dat?
- Kan ik zelf kiezen in hoeveel termijnen ik betaal?
- Wat gebeurt er als een incasso niet lukt?
- Kan ik betalen via iDEAL?
- Kan ik mijn rekeningnummer wijzigen?
- Ik had kwijtschelding bij Waterschap De Dommel. Krijg ik dat nu weer?
- Had u vorig jaar kwijtschelding bij BSOB?
- Wilt u kwijtschelding aanvragen?
- Wanneer hoor ik of ik kwijtschelding krijg?
- Kan ik als ondernemer ook kwijtschelding aanvragen?
- Wat gebeurt er als mijn aanvraag wordt afgewezen?
- Heeft deze verandering invloed op mijn WOZ-waarde of gemeentelijke belastingen?
- Wat moet ik doen als ik het niet eens ben met de WOZ-waarde of een belastingbedrag?
- Ik ontving mijn aanslag van Waterschap De Dommel digitaal. En nu?
- Ik ontvang mijn aanslag van BSOB al via MijnOverheid. Moet ik iets doen?
- Ik wil mijn aanslag digitaal ontvangen. Hoe regel ik dat?
- Waar regel ik mijn belastingzaken?
- Ik heb een vraag. Bij wie kan ik terecht?
- Geldt de overname ook voor bedrijven en stichtingen?
- Kan mijn boekhouder toegang krijgen tot mijn digitale balie?
- Komen mijn zakelijke en privéaanslagen samen?
- Wat gebeurt er als ik verhuis of mijn bedrijf stopzet vóór of na 1 januari 2026?
- Ik woon in een ander waterschap, maar heb grond in het gebied van De Dommel. Bij wie betaal ik dan?
WOZ-waarde
- Wat is de WOZ-waarde?
- Ik heb geen WOZ-waarde of aanslag ontvangen
- Hoe bepalen we de WOZ-waarde?
- Hoe controleer ik mijn WOZ-waarde?
- Waarom krijg ik een aanslagbiljet voor mijn verkochte huis?
- Op de waardepeildatum was mijn woning nog niet klaar, toch krijg ik een WOZ-beschikking. Hoe kan dat?
- Niet eens met de WOZ-waarde?
- Ik heb een inlichtingenformulier ontvangen. Waarom moet ik dat invullen?
- Wat is de waardepeildatum?
- Hoe ziet het proces van een WOZ-waarde bepalen eruit?
- Wie controleert of wij ons werk goed doen?
Kwijtschelding
- Kom ik in aanmerking voor kwijtschelding? (doe de check)
- Wat is kwijtschelding?
- Hoe bepalen wij of u kwijtschelding krijgt?
- Hoe kan ik kwijtschelding aanvragen?
- Kan ik hulp krijgen om kwijtschelding aan te vragen?
- Geen kwijtschelding gekregen en bent u het daar niet mee eens?
- Voor welke belastingen kunt u kwijtschelding aanvragen?
- Moet ik het aanslagbiljet al betalen als ik kwijtschelding aanvraag?
- Moet ik ieder jaar opnieuw kwijtschelding aanvragen?
- Ik zit in de schuldsanering. Waarom krijg ik geen kwijtschelding?
- Ik ben ondernemer. Kan ik kwijtschelding krijgen?
Meer vragen
Betalen
- Hoe kan ik betalen?
- Wat is het rekeningnummer van BSOB?
- Wanneer moet ik mijn aanslagbiljet betalen?
- Ik heb een aanmaning gekregen. Wat moet ik doen?
- Ik heb een dwangbevel gekregen. Wat moet ik doen?
- Ik wil in termijnen betalen, maar niet met een automatische incasso. Kan dat?
- Ik kan mijn aanslagbiljet niet betalen. Wat nu?
- Ik ben te laat met betalen. Wat nu?
- Ik heb bezwaar gemaakt. Moet ik dan wel al betalen?
- Ik heb (denk ik) een nepbrief, -mail of sms (phishing) ontvangen. Wat moet ik doen?
Brief informatieverzoek foto's woningen (foto-tool)
- Ik heb een flyer over de foto-tool gekregen met slechte kwaliteit
- Ik heb een brief gekregen over een informatieverzoek woningen. Wat moet ik aanleveren?
- Is het verplicht om foto's in te sturen?
- Mag het opvragen van foto's volgens de privacywetgeving?
- Wat moet ik doen als ik de aangeleverde foto's wil (laten) verwijderen?
- Kan ik een afschrift krijgen van de aangeleverde informatie/foto's?
- Ik snap niet wat de binnenkant van de woning te maken heeft met de WOZ-waarde, waarom willen jullie hier foto’s/informatie over ontvangen?
- Waarom vragen jullie de informatie met foto's door te geven?
- Is het leveren van informatie over de binnenzijde van mijn woning verplicht?
- Wat is de wettelijke grondslag van deze verplichting?
- Wat moet ik doen als ik de informatie niet kan of niet wil leveren?
- Ik wil van een bepaalde ruimte (bijvoorbeeld de slaapkamer) geen foto maken. Mag ik deze dan overslaan?
- Worden de gegevens veilig bewaard en voor hoe lang?
- Vragen of verwerken jullie persoonsgegevens?
- Wordt de WOZ-waarde aangepast naar aanleiding van de geleverde gegevens?
- Ik heb een informatiebeschikking ontvangen terwijl ik de informatie telefonisch al verstrekt heb, wat moet ik nu doen?
- Wat kan ik doen als de QR-code het niet doet?
- Hoe vaak ontvang ik deze brief?
Wijzigingen ondernemers
Hondenbelasting
- Waarom vindt er een hondencontrole plaats?
- Wanneer wordt deze controle uitgevoerd?
- Hoe kan ik mijn hond aan- of afmelden?
- Ik heb geen hond maar pas af en toe op / de hond is tijdelijk in huis
- Wat gebeurt er als ik mijn hond niet aanmeld?
- Zijn er ook vrijstellingen voor de hondenbelasting?
- Ik heb een aanslagbiljet hondenbelasting ontvangen, maar ik heb geen hond.
MijnOverheid
- Hoe meld ik mij aan of af voor digitale post via MijnOverheid?
- Wat is MijnOverheid eigenlijk?
- Welke post krijg ik van BSOB in MijnOverheid?
- Hoe weet ik dat ik een bericht heb in mijn berichtenbox van MijnOverheid?
- Hoe zorg ik dat ik geen berichten mis in MijnOverheid?
- Wist u dat er ook een Berichtenbox app is?
- Ik wil mijn account van MijnOverheid opzeggen. Kan dat?
- Ik wil mijn berichten zowel via de Berichtenbox als per gewone post ontvangen.
- Waarom komt de post in de berichtenbox van MijnOverheid van mijn partner en niet op mijn naam/in mijn berichtenbox van MijnOverheid?
- Wat gebeurt er als iemand met een MijnOverheid account overlijdt?
- Ik heb mezelf nooit aangemeld bij Mijn Overheid. Kunnen jullie mij afmelden?
Heeft u nog een andere vraag?
Bel ons. Op werkdagen zijn wij tussen 09.00 uur en
16.00 uur bereikbaar op 088 – 551 00 00.