Zelf regelen?
Digitale balie
Contact 088-551 00 00
Melding sluiten

Ik heb (denk ik) een nepbrief, -mail of sms (phising) ontvangen. Wat moet ik doen?

Twijfelt u eraan of een brief, mail of sms echt van ons komt? Maak dan niet zomaar geld over. Wij vragen u nooit via mail of sms om te betalen. Daarvoor ontvangt u van ons altijd een brief (in de brievenbus of via MijnOverheid).

Controleer als u twijfelt eerst of het rekeningnummer klopt, voordat u geld overmaakt. U kunt ook in de digitale balie controleren of de brief echt van ons komt. Alle post die wij naar u sturen staat namelijk in de digitale balie. Log in met uw DigiD om de post te bekijken. Natuurlijk kunt u ons ook bellen. Onze medewerkers helpen u graag. Bel 088 -551 00 00.

Waarschuw ons over de phishing die u ontvangen heeft. Stuur via het contactformulier een kopie of foto van de nepbrief, -mail of sms. Zo kunnen wij onze medewerkers op de hoogte brengen en andere belastingbetalers waarschuwen.

Betaalt u met automatische incasso? Maak dan sowieso niet zomaar geld over. Wij schrijven namelijk al automatisch iedere maand een bedrag van uw rekening. Krijgt u een nieuw aanslagbiljet van ons en heeft u automatische incasso? Dan staat op het aanslagbiljet dat u niets hoeft te doen.

Heeft u toch een link aangeklikt of wilt u meer informatie over phishing. Kijk op de site van de politie. Valse mails kunt u ook melden via de fraudehelpdesk.

Heeft u nog een andere vraag?

Bel ons. Op werkdagen zijn wij tussen 09.00 uur en
16.00 uur bereikbaar op 088 – 551 00 00.

Heeft deze informatie je geholpen?