How to translate text

  1. Select the text you want to translate.
  2. Choose 'Vertalen'.
  3. Select the language you prefer.
  4. You can read and/or listen to the translated text. This text is generated by Google.
Zelf regelen?
Digitale balie
Contact 088-551 00 00
Melding sluiten

Moet ik ieder jaar opnieuw kwijtschelding aanvragen?

Nee. Wij kunnen ieder jaar automatisch toetsen of u kwijtschelding krijgt. Dit doen wij bij het inlichtingenbureau. Zijn er geen belemmeringen? Dan krijgt u automatisch kwijtschelding. Wilt u dat wij automatisch toetsen of u kwijtschelding krijgt? Vul dit dan in op het aanvraagformulier.

Wat is geautomatiseerde kwijtschelding?
Wij kunnen u automatisch kwijtschelding verlenen. Heeft u vorig jaar kwijtschelding gekregen? En heeft u ons toen toestemming gegeven ieder jaar te controleren of u kwijtschelding kan krijgen? Dan laten wij het Inlichtingenbureau controleren of u dit jaar in aanmerking komt voor geautomatiseerde kwijtschelding. Het Inlichtingenbureau controleert dan:

  • bij de Belastingdienst hoe hoog uw bank- en spaartegoed is;
  • bij het UWV wat uw inkomen is;
  • bij de RDW welke voertuig(en) u heeft.

Krijgt u kwijtschelding omdat wij dit automatisch gecontroleerd hebben? Dan staat dit op het aanslagbiljet. U hoeft zelf geen kwijtschelding meer aan te vragen.

Heeft het Inlichtingenbureau gezien dat er een belemmering is om u automatisch kwijtschelding te geven? Dan geeft het Inlichtingenbureau dat aan ons door. In dat geval sturen wij u een brief waarin we vragen om extra informatie.

Heeft u geen geautomatiseerde kwijtschelding gekregen? Vraag dan zelf kwijtschelding aan. Ga hiervoor naar de digitale balie.

Wat wilt u doen?

Ik wil kwijtschelding aanvragen.

Digitale balie

Heeft u nog een andere vraag?

Bel ons. Op werkdagen zijn wij tussen 09.00 uur en
16.00 uur bereikbaar op 088 – 551 00 00.

Heeft deze informatie je geholpen?