How to translate text

  1. Select the text you want to translate.
  2. Choose 'Vertalen'.
  3. Select the language you prefer.
  4. You can read and/or listen to the translated text. This text is generated by Google.
Zelf regelen?
Digitale balie
Contact 088-551 00 00
Melding sluiten

BSOB scoort een 8,2 op kwaliteit telefonische dienstverlening

telan-certificaat.png

In een tijd waarin wij meer dan ooit telefoontjes hebben ontvangen zijn wij beoordeeld door onafhankelijk onderzoeks- en adviesbureau TELAN. Dit bureau onderzocht de gevoerde telefoongesprekken door onze medewerkers van de front- en backoffice in de periode van 22 februari t/m 3 maart 2022. Precies tijdens de periode waarin inwoners hun belastingaanslag van de gemeentelijke- en waterschapsbelastingen hebben ontvangen. 

Heel veel telefoontjes

Inwoners belden massaal BSOB. Voornamelijk vanwege vragen over de WOZ-waarde. Logisch ook, want deze is landelijk gestegen met een gemiddelde van maar liefst 17%. We voerden meer dan 9.500 telefoongesprekken in 3 weken tijd. 

BSOB scoort een 8,2 op de kwaliteit van de gespreksvoering

Tijdens deze drukke en hectische periode wist BSOB het hoofd koel te houden. Ondanks de terugbelverzoeken die we moesten maken, werd iedereen persoonlijk te woord gestaan en zo goed mogelijk geholpen. Dit is te zien in het resultaat: een 8,2 voor de kwaliteit van de gevoerde telefoongesprekken. 

Succes- en verbeterpunten

BSOB scoort uitermate goed op de volgende punten: Vakbekwaam (score 9), Sfeer van het gesprek (score 9), Beller wil dezelfde agent spreken (score 9), Aangeven welke acties er zijn en wie dat gaat doen (score 10) en Interesse tonen (score 9). 

Verbeterpunten liggen in het uitdragen van een uniforme welkomst- en afscheidsgroet en de navraag aan het einde van het telefoongesprek of er mogelijk nog meer vragen zijn waar wij bij kunnen helpen. 

Trots

Wij zijn ontzettend trots op onze medewerkers en dragen dit mooie resultaat dan ook aan hen op.