Menu

Maatregelen coronavirus

Sinds de uitbraak van het coronavirus krijgen we veel vragen over hoe het zit met betalen van de gemeentelijke en waterschapsbelastingen. De belangrijkste vragen en antwoorden hierover leest u op deze pagina.

Geen aanmaningen en/of dwangbevelen, wel nieuwe aanslagbiljetten.

Wij versturen tot 1 september geen aanmaningen en/of dwangbevelen. Vanaf de maand juni gaan we wel weer aanslagbiljetten versturen

Kan ik het aanslagbiljet in termijnen betalen?

Ja, dat kan. U kunt een machtiging voor automatische incasso afgeven. Dan schrijven wij het bedrag in termijnen van uw rekening. De machtiging voor een automatische incasso geeft u af via de digitale balie.

Ik heb door de coronacrisis geen inkomsten en kan het aanslagbiljet nu niet betalen. Wat kan ik doen?

Kunt u niet betalen omdat u (tijdelijk) geen inkomsten heeft? Dan kunt u uitstel van betaling krijgen tot 1 september. Er zijn twee opties.

  1. Betaalt u via automatische incasso? Vraag dan uitstel van betaling aan. Bel hiervoor naar 088-5510000 (kies optie 1). Krijgt u uitstel van betaling? Dan schrijven wij in overleg met u een aantal maanden niets af van uw rekening. Let wel op. Het bedrag dat u moet betalen verandert niet. Dat betekent dat het termijnbedrag in de maanden dat wij wel weer gaan afschrijven hoger zal zijn.
  2. Betaalt u niet via automatische incasso? Vraag een betalingsregeling aan. Dit doet u door te bellen naar 088-5510000 (kies optie 1). Bij een betalingsregeling spreken we met u af voor wanneer en in hoeveel termijnen u het bedrag betaalt.

 

Geen aanmaningen en/of dwangbevelen, wel nieuwe aanslagbiljetten.

Wij versturen tot 1 september geen aanmaningen en/of dwangbevelen. Vanaf de maand juni gaan we wel weer aanslagbiljetten versturen.

Ik heb oudere aanslagbiljetten/aanmaningen/dwangbevelen nog niet betaald. Kan ik daarvoor uitstel krijgen?

Heeft u nog oudere bedragen open staan dan van het aanslagbiljet dat u in februari ontving? En heeft u door de de coronacrisis (tijdelijk) geen inkomsten meer? Dan kunt u uitstel van betaling krijgen tot 1 september. Bel hiervoor naar 088-5510000 (kies optie 1).

Ik weet nog niet hoeveel inkomsten ik in de komende maanden heb en wat ik kan wel betalen. Wat kan ik doen?

Wilt u graag een betalingsregeling afspreken, maar weet u nu nog niet hoeveel u kunt betalen? Neem dan contact met ons op. Wij kijken samen met u naar de mogelijkheden en kunnen u tot 1 september uitstel van betaling geven. Bel daarvoor 088-5510000 (kies optie 1) of vul het contactformulier in.

 

Andere vragen?
Bel ons via 088-5510000 of vul het contactformulier in.